Hoc loco tenere se Triarius non potuit. Sequitur disserendi ratio cognitioque naturae; Mihi, inquam, qui te id ipsum rogavi? Memini me adesse P. Atqui haec patefactio quasi rerum opertarum, cum quid quidque sit aperitur, definitio est. Itaque his sapiens semper vacabit. Sed ea mala virtuti magnitudine obruebantur. Itaque nostrum est-quod nostrum dico, artis est-ad ea principia, quae accepimus. Rhetorice igitur, inquam, nos mavis quam dialectice disputare? Maximas vero virtutes iacere omnis necesse est voluptate dominante.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. An est aliquid, quod te sua sponte delectet? Si enim ita est, vide ne facinus facias, cum mori suadeas. Duo Reges: constructio interrete. In quo etsi est magnus, tamen nova pleraque et perpauca de moribus. Hunc vos beatum;
Tum Lucius: Mihi vero ista valde probata sunt, quod item fratri puto. Scientiam pollicentur, quam non erat mirum sapientiae cupido patria esse cariorem.
In qua quid est boni praeter summam voluptatem, et eam sempiternam? Nos commodius agimus. Ut necesse sit omnium rerum, quae natura vigeant, similem esse finem, non eundem. Nam adhuc, meo fortasse vitio, quid ego quaeram non perspicis.
Ergo opifex plus sibi proponet ad formarum quam civis excellens ad factorum pulchritudinem? At ille non pertimuit saneque fidenter: Istis quidem ipsis verbis, inquit; Comprehensum, quod cognitum non habet? At coluit ipse amicitias. Sint modo partes vitae beatae. Hinc ceteri particulas arripere conati suam quisque videro voluit afferre sententiam. Cupiditates non Epicuri divisione finiebat, sed sua satietate.
Non est ista, inquam, Piso, magna dissensio. Tecum optime, deinde etiam cum mediocri amico. Vitae autem degendae ratio maxime quidem illis placuit quieta. Quam ob rem tandem, inquit, non satisfacit? Quod quidem iam fit etiam in Academia.
Erat enim Polemonis. Iam illud quale tandem est, bona praeterita non effluere sapienti, mala
meminisse non oportere? Quamquam haec quidem praeposita recte et reiecta dicere licebit. Satis est tibi in te, satis in legibus, satis in mediocribus amicitiis praesidii. Sed quoniam et advesperascit et mihi ad villam revertendum est, nunc quidem hactenus; Quod autem meum munus dicis non equidem recuso, sed te adiungo socium.
Id quaeris, inquam, in quo, utrum respondero, verses te huc atque illuc necesse est. Ergo adhuc, quantum equidem intellego, causa non videtur fuisse mutandi nominis. Qui si omnes veri erunt, ut Epicuri ratio docet, tum denique poterit aliquid cognosci et percipi. At enim hic etiam dolore. Hoc enim constituto in philosophia constituta sunt omnia. Solum praeterea formosum, solum liberum, solum civem, stultost;
Egone quaeris, inquit, quid sentiam? Dulce amarum, leve asperum, prope longe, stare movere, quadratum rotundum. Aut haec tibi, Torquate, sunt vituperanda aut patrocinium voluptatis repudiandum. Facillimum id quidem est, inquam. Iubet igitur nos Pythius Apollo noscere nosmet ipsos. Hoc etsi multimodis reprehendi potest, tamen accipio, quod dant. An est aliquid per se ipsum flagitiosum, etiamsi nulla comitetur infamia? Si quidem, inquit, tollerem, sed relinquo. At iste non dolendi status non vocatur voluptas. Nummus in Croesi divitiis obscuratur, pars est tamen divitiarum. Quod, inquit, quamquam voluptatibus quibusdam est saepe iucundius, tamen expetitur propter voluptatem.
Sed erat aequius Triarium aliquid de dissensione nostra iudicare. At ille non pertimuit saneque fidenter: Istis quidem ipsis verbis, inquit; Primum quid tu dicis breve? Scrupulum, inquam, abeunti; Idemque diviserunt naturam hominis in animum et corpus. Fieri, inquam, Triari, nullo pacto potest, ut non dicas, quid non probes eius, a quo dissentias. Non modo carum sibi quemque, verum etiam vehementer carum esse? Primum cur ista res digna odio est, nisi quod est turpis?